Odpowiedzi

2010-02-27T15:12:54+01:00
gatunek literacki lub publicystyczny łączący w sobie epikę i lirykę
25 1 25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T15:17:37+01:00
Satyra - jest to gatunek literacki lub gatunek publicystyczny który łączy w sobie zarówno lirykę, jaki i epikę. Cechą satyry jest karykaturowanie postaci i ukazanie jej w krzywym zwierciadle.
Przykłady satyr - "Do króla" - Ignacy Krasicki, Adam Naruszewicz "Chudy Literat" Satyry pisał również Horacy. W jego satyrach śmiejąc się ukazywał rzeczywistość. Funkcję satyry to nic innego jak ukazanie rzeczywistości śmiejąc się lub karykaturując postacie.
21 3 21