1. Odpowiedz na pytania związane z książką ''Krzyżacy'' Henryka Sienkiewicza (mają być krótkie odpowiedzi):
a) Jaką piosenkę śpiewała Danusia w gospodzie Tynieckiej? (podać tytuł lub fragment).
b) Kto rywalizował o względy Jagienki w Zgorzelicach?
c) Jaki prezent ofiarowała Jagienka Zbyszkowi kiedy jechał szukać Danusi?
d) Jak brzmiało rodowe zawołanie Maćka i Zbyszka z Bogdańca?
e) Ile lat miała Danusia, gdy Krzyżacy zabili jej matkę?
f) Czy Danusia była pierwszą damą przed którą ślubowanie złorzył Zbyszko?

Dam najlepsze.
Proszę o pomoc!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T15:14:40+01:00
A)„Gdybym ci ja miała skrzydełka jak gąska”
b)Cztan z Rogowa i Wilk z Brzozowej
c)Sługę- Czecha Hlawę. Futro z Wilków.
d)Grady!
e) 7
f)Nie, w czasie wyprawy z księciem Witoldem ślubował żonie księcia Henryka, Rynglle.
4 3 4
2010-02-27T15:18:35+01:00
1) "Gdybym ci ja miała
Skrzydełeczka jak gąska,
Poleciałabym ja
Za Jaśkiem do Śląska!"
2) Cztan z Rogowa i Wilk z Brzozowej
3) Jagienka podarowała Zbyszkowi Czecha - Hlawę . :D chyba .
4) Grady
5) miała siedem lat
6) nie .
1 1 1