Odpowiedzi

2010-02-27T15:32:47+01:00
1. Pan Tadeusz, czyli ostatni zajazd na Litwie. Historia szlachecka z r. 1811 i 1812 we dwunastu księgach wierszem.
pan- szlachcic, właściciel wielkiego majątku ziemskiego
zajazd- napad na dwór Sopliców
r. 1811-1812 - przemarsz wojsk Napoleońskich i oczekiwanie na oswobodzenie ziem polskich
wierszem - pisany trzynastozgłoskowcem we dwunastu księgach
2. - w tym nie wiem czy o to chodzi
w inwokacji
-autor wyraża tęsknotę za krajem ojczystym, Litwą
-zwraca się z prośbą do Matki Boskiej o natchnienie, aby w pełni mógł oddać jej urok i piękno
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T15:35:44+01:00
Pan Tadeusz
czyli
Ostatni Zajazd na litwie
Historia Szlachecka z roku 1811,1812
we dwunastu ksiegach wierszem
pan - tytuł zarezerwowany dla szlachcica
tadeusz- bohater
ostatni- kończy się
zajazd- zbrojny napad
na litwie- miejsce akcji
historia szlachecka - mówi o szlachcie
z roku 1811, 1812- przemarsz wojsk napoleonskich (czas akcji)
we dwunastu księgach- 12 ksiąg
wierszem- utwór pisany wierszem

w inwokacji:
-patriotyzm
-chęć powrotu do domu
-lata młodości
-nostalgia

w epilogu:
-rozgoryczenie poety z powodu kłutni , sporów i intryg polskiej emigracji
-tesknota za ojczyzną ( nostalgia)
-dodanie otuchy polakom
-patriotyzm
-chęć powrotu do kraju lat dziecięcych

z innych żródeł:
-chęć dodania otuchy polakom
-patriotyzm
-nostalgia
...

praktycznie w tym 2 jest wszystko podobne:))
powinno być wszystko dobrze bo też mialam takie zadanie w szkole i przepisałam to dla ciebi z zeszytu:))
jakbyś jeszcze coś chciała na temat pana tadeusza to ci pomoge...
p.s. w 1 zadaniu ma być wszystko z dużejlitery
1 5 1