Kiedy i na jakich warunkach Polska zawarła z zakonem krzyżackim drugi pokój toruński?



Bardzo proszę o odpowiedź :)
Krótko i na temat.


Mam też zadanie z tabela:


Uzupełnij tabele przyporządkowując nazwy,pojęcia do odpowiednich państw:

Biblia,demokracja,gladiator,Bog Jahwe,Ateny,cesarstwo,wojna trojańska,Jeozolima,Zgromadzenie ludowe,Koloseum,Izraelici,pieciopbój


I te nazwy,pojecia trzeba przypodporządkowac do Palestyny,Grecji malbo Rzymu.


I gdyby ktoś wiedział w którym roku była bitwa narodów? 1812 czy 1813 ?


Z góry dziękuję :)

3

Odpowiedzi

2010-02-27T15:27:15+01:00
II pokój toruński – traktat zawarty w Toruniu 19 października 1466 między Polską, a Krzyżakami, kończący wojnę trzynastoletnią.
Królestwo Polskie odzyskało Pomorze Gdańskie (jako Prusy Królewskie),wielki mistrz miał obowiązek udzielenia pomocy zbrojnej Polsce,każdy nowo obrany mistrz miał w ciągu 6 miesięcy złożyć królowi polskiemu hołd lenny.

Demokracja,Ateny, wojna trojańska, pięciobój - Grecja
gladiator,cesarstwo,zgromadzenie ludowe, koloseum - Rzym
Biblia, Bóg, Jahwe, Jerozolima, Izraelici - Palestyna

bitwa narodów - 1813

:)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T15:30:58+01:00
II POKÓJ TORUŃSKI, zawarty był w Toruniu 19 października 1466r, kończąc tym samym wojnę trzynastoletnią.

Teraz to z tabelą:
A więc to będzie tak:
PALESTYNA - biblia, Bóg, Jahwe,Jerozolima, Izraelici
GRECJA - demokracja, Ateny, wojna trojańska, Zgromadzenie ludowe, pięciobój
RZYM - gladiator, cesarstwo, Koloseum

A bitwa narodów była w roku 1813:)
2010-02-27T15:41:30+01:00
II pokój Toruński 1466
postanowienia
a)polska odzyskała tzw prusy królewskie
-pomorze gdańskie
-ziemie chełmińską i michałowską
-warmię
-pozostałe ziemie ze stolicą w krakowie stały się lennem polski

b)Kazdy mistrz musial zlozyc hold lenny krolowi polskiemu i udzielac pomocy wojskowej.

2.
Palestyna Biblia Bóg Jahwe Jerozolima Izraelici
Grecja pięciobój wojna trojańska ateny demokracja
Rzym gladiator cesarstwo koloseum

BITWA NARODÓW 1813