Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T15:28:53+01:00
Bez ruchu windy
F1=80*9,81=784,8 N
róznica nacisków 784,8-700=84,8 o tyle mniej naciskamy
zatem winda porusza sie ruchem przyspieszonym w dół
ma=84,8 a=84,8/80=1,005 m/s^2
2 5 2
2010-02-27T15:34:46+01:00
Dane:
m= 80 kg
F= 700 N

Szukane:
a= ?

Wzór:
a=F/m

Obliczenie:
a= 700/80
a= 8,75 (m/s2)

Odp.: Przyspieszenie ma 8,75 m/s2, jego ruch porusza się ruchem jednostajnie przyspieszonym z przyspieszenie.
5 1 5
2010-02-27T15:48:15+01:00
Witaj
dane m=80kg, F=700N, g=10N/kg
szukane a
Q = mg = 80kg*10N = 800N
Ponieważ nacisk F jest mniejszy niż ciężar winda porusza się albo ruchem
jednostajnie opóźnionym w górę /hamowanie/ albo jednostajnie przyspieszonym w dół.

siła bezwładności Fb = ma = Q -F
a = [Q-F]/m = [800N-700N]/80kg = 1,25 N/kg = 1,25 m/s2

.......................pozdrawiam
5 5 5