Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T17:30:02+02:00
A) ⅓ x + 2 = x/*3
x+6=3x
-2x=-6
x=3

b) -7(2x+1)=4
-14x-7=4
-14x=11
x=-11/14

c) 3-x/2 + x+2/2 = ½/*2
6-x+x+2=1
8=1
brak rozwiazan


d) ¼ x - x-1/4 = ¼ /*4
x-x+1=1
1=1
nieskonczenie wiele rozw
2009-10-18T17:34:02+02:00
⅓ x + 2 = x
x+6=3x
2x=6
x=3



-7(2x+1)=4
-14x-7=4
-14x=11
x=-11/14



3-x/2 + x+2/2 = ½
6-2x+2=1
2x=7
x=3,5


¼ x - x-1/4 = ¼
x-4x-1=1
3x=2
x2/3
x=



2009-10-18T20:11:31+02:00
A)1/3x+2=x
1/3x-x=-2
1/3x-3/3x=-2
-2/3x=-2 /-2/3
x=3

b)b) -7(2x+1)=4
-14x-7=4
-14x=7+4
-14x=11 /-14
x=-11/14


c)c) 3-x/2 + x+2/2 = ½
-x/2+x=-3-2/2+1/2
-x/2+x=-3 2/2+1/2
-x/2+2x/2=-8/2+1/2
x/2=-7/2 /*2
x=-7

d) ¼ x - x-1/4 = ¼
1/4x-x=1/4+1/4
1/4x-4/4x=2/4
-3/4x=2/4 /*-4/3
x=-2/3