Na pierwszej wadze po prawej stronie jest;1 banan,4 jabłka a po ;lewej są 3 gruszki.
na drugiej wadze po prawej stronie jest;3 banany,3 jabłka a po lewej 4 gruszki
na trzeciej wadze po prawej stronie jest;1 jabłko,7 bananów a po lewo jest pusto
pytanie:Ile gruszek zrównoważy jabłko i banany z lewej szali?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T15:43:29+01:00
X-banan
y-jablko
z-gruszka

x+4y=3z
3x+3y=4z
7x+y=?z

3x+3y=4z
----------
x+4y=3z
========
2x-y=1z

7x+y=?z
---------
3x(2x-y=1z)
========
3z i x+4y=3z
3z+3z=6z

6 gruszek zrownowazy 7 bananow i 1 jablko

2010-02-27T15:56:32+01:00
Treba położyć 6 gruszek, bo było 1 banan,4 jabłka i o 2 owoce mniej czyli 3 gruszki. 3 banany,3 jabłka i o 2 owoce mniej czyli po lewej 4 gruszki