Odpowiedzi

2010-02-27T16:45:35+01:00
1. Quo Vadis - pierwszy film pełnometrażowy
2. Toy Story - pierwszy film animowany
3 . Gwiezdne wojny
4. Śpiewak jazzbandu



Nie wiem czy o to chodziło , jeśli nie to przepraszam , ale tak miałam w książce .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T17:09:59+01:00
1. M. Haltof "Kino polskie" Gdańsk 2004

2. J. Płażewski "Historia filmu 1895-2005" Warszawa 2005

3. Marcin Giżycki/Bogusław Żmudziński "Polski film animowany" 2009 (obszerna historia polskiej animacji od zarania do współczesności)

4. Wojciech Wierzewski "Między klasyką a nowym kinem" (Wybrane zagadnienia techniczne filmu amatorskiego; kamery filmowe, światłoczułe materiały, zdjęcia)

5. Toeplitz - Historia sztuki filmowej (w kilku tomach) rok wydania 1969

6. praca zbiorowa "Kronika filmu" (bardzo obszerne opracowanie tematu, wiem bo mam Kronikę kobiet; przekrój od dziejów dawnych do współczesności, podawane co rok)

7. jeśli chodzi o techniki tworzenia filmu to: polecam serie "Warsztat scenarzysty" czy "Kino oko"

8. czasopisma opracowania "Film na świecie" (tylko trzeba wiedzieć co jest w danym numerze"

Pozdrawiam