Uzupełnij równania reakcji zobojętniania
a)Mg(OH)₂⁺.....------MgCl₂⁺.....
b)KOH +H₃PO₄ -----.....+.....
c).....+HNO₃-----Zn(NO₃)₂+.....
d).....+.....-----Fe₂(SO₄)₃+H₂0
e).....+H₂S------(NH₄)₂S+.....



-------_TO SĄ STRZAŁKI

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T15:37:08+01:00
A) Mg(OH)₂ + 2 HCl -> MgCl₂ + 2 H₂O
b) 3 KOH + H₃PO₄ -> K₃PO₄ + 3 H₂O
c) Zn(OH)₂ + 2 HNO₃ -> Zn(NO₃)₂ + 2 H₂O
d) 3 H₂SO₄ + 2 Fe(OH)₃ -> Fe₂(SO₄)₃ + 6 H₂O
e) 2 NH₃ x H₂O + H₂S -> (NH₄)₂S + 2 H₂O
1 1 1
2010-02-27T19:12:00+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

a) Mg(OH)₂ + 2 HCl -> MgCl₂ + 2 H₂O
b) 3 KOH + H₃PO₄ -> K₃PO₄ + 3 H₂O
c) Zn(OH)₂  + 2 HNO₃ -> Zn(NO₃)₂ + 2 H₂O
d) 3 H₂SO₄ + 2Fe(OH)₃ -> Fe₂(SO₄)₃ + 6 H₂O
e) 2 NH₄OH + H₂S -> (NH₄)₂S + 2 H₂O

2 3 2