Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T15:40:33+01:00
Możesz to obliczyć ze wzoru na pole trójkąta, uwzględniającego promień koła wpisanego.
Najpierw obliczasz pole ze wzoru : ½*a*b
P = 0.5*3*4
P = 6

P = (a+b+c)/2 * r

6 = (a+b+c)/2 * r

6 = 12/2 * r
6 =6r
r=1
2 3 2
2010-02-27T15:45:31+01:00
A - 3cm
b - 4cm
c - 5cm

Najpierw obliczamy pole trójkąta wzorem ½*3*4
P = 0.5*3*4
P = 6

P = (a+b+c)/2 * r
6 = 12/2 * r
6 = 6r
r = 1
2 1 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T18:48:45+01:00
Na początek potrzeba ci obliczyc pole Δ bys , mógł skorzystac ze wzoru PΔ = (a+b+c)/2 * r
PΔ = 0.5*3*4
PΔ = 6
wzór na promien okregu wpisanego w Δ
PΔ = (a+b+c)/2 * r

6 = (a+b+c)/2 * r

6 = 12/2 * r skracasz i wychodzi
6 =6r /:6
r=1
2 1 2