Działka ma kształt i wymiary przedstawione na rysunku.rolnik posiał na tej działce pszenice.z każdego hektara (1 hektar=10000m2) zebrał4,5 tony pszenicy.ile tom pszenicy zebrał z całej działki ? zapisz wszystkie obliczenia. prosze o pomoc i z gory dzięki.
musi wyjść wynik 63 tony.:)))

2

Odpowiedzi

2010-02-28T09:21:34+01:00
(250+450)*400/2=700*400/2=280000/2=140000m2=14ha
14*4,5=63 t

Plis daj naj ;**
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T10:19:02+01:00
Rysunek dzielimy na prostokąt i trójkąt prostokątny. Wtedy boki i pole prostokąta będą wynosiły:
a=400m b=250m
P=400*250=100000m² = 10ha

Wymiary trójkąta:
a=450-250=200 h=400m
P=½*200*400=40000m² = 4ha

Łącznie pola:
10ha + 4ha = 14ha

14ha *4,5t=63t

Odp. Z całej działki zbierze 63 tony pszenicy.
1 5 1