Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T17:34:55+02:00
Moja odpowiedz to powolny rozpad i postępująca korupcja wynikająca z nieprzygotowania republiki do zarządzania czymś więcej niż polis. To naturalnie przyczyna pośrednia. Bezpośrednią jest powszechnie znany nam Juliusz Cezar, który wywołał wojnę domową przekraczając Rubikon.
Można by to podsumować w postaci niemożliwości Republiki do zarządzania jej ówczesnym obszarem.Przyczyną był nadmierny rozrost terytorialny, imperium stało się zbyt rozległe by można nim rządzić jak gdyby to ciągle był Rzym z czasów począków republiki. to raz.
Drugą przyczyną była korupcja szerząca się wśród nobilitas.
Trzecią głupota i upór ludzi pokroju M. Porcjusa Catona czy C. Pompeiusa Magnusa gdyby nie to można by z pewnymi modyfikacjami utrzymać istniejący ustój i nie wyniszczać republiki krwawymi wojnami domowymi..
4 4 4
2009-10-18T17:35:07+02:00
Przyczyną był duży rozrost terytorialny, imperium stało się zbyt rozległe by można nim rządzić. Drugą przyczyną była korupcja.
6 4 6