Odpowiedzi

2010-02-27T15:52:16+01:00
A) 12cm(do kwadratu) +10cm(do kwadr.) =16cm(do k.)
144 + 100= 256
244= 256
odp. Nie
b)40cm (do k.)+ 75cm(do k.) =85cm(do k.)
1600+5625=7225
7225=7225
odp.tak
c)pierwiastek z 2cm(do k.)+ pierwiastekz3cm(do k.) =pierwiastek z 5cm(do k.)
2cm+3cm=5cm
5=5
odp:Tak
d)10 cm(do k.)+50cm(do k.) =125cm(do k.)
100+2500=15625
2600=15625
odp:Nie
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T15:52:23+01:00
Musimy skorzystac z twierdzenia pitagorasa ... a²+b²=c²
gdzie c to najdluzszy bok trojkata czyli przeciwprostokatna
a)1,2²+1²=2,44 ≠ 1,6²=2,56 nie jest prostokatny
b)wszystko musimy sprowadzic do cm wiec 4dm = 40cm
40²+75²= 7225 ≠ 80²=6400 nie jest prostokatny
c)√2²+√3²=13 ≠ √5²=25 nie jest prostokatny
d)wszystko sprowadzamy do metrow wiec 5dm=0,5m
0,5²+1²=1,25 1,25²=1,5625 nie jest prostokatny
11 2 11