A)zmieszano 2 kg grochu z 8 kg kapusty,jaki procent stanowi groch w tej mieszaninie b)do 3.5 kg wody wsypano 0.5 kg cukru jaki procent stanowi cukier w otrzymanym syropie c)pewien chemik młody wlał 0.3 kg kwasu do 2.2 kg wody jakie jest stężenie procentowe kwasu w tym roztworze

2

Odpowiedzi

2009-10-18T17:39:14+02:00
A)2 z 10= 2/10 = 20%
b)0.5 z 4 = 5/40 = 12.5%
c)0.3 z 2.5 = 3/25= 12%


Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T17:39:52+02:00
Może ci to jakoś wytłumaczę ta całość zmieszana to zawsze 100% a to o co pytają,to pewien procent z tych 100% zad.a] 2kg+8kg=10 kg i to jest 100% a te 2kg grochu to x % x=2 razy 100 dzielone przez 10 =20% zad.b]3,5kg+0,5 kg=4 kg i to jest 100% a te 0,5 kg to x % czyli x=0,5razy100 dzielone przez 4= 12,5% zad c] 0,3kg+2,2 kg=2,5 kg i to jest 100% a te 0,3 kg to x% i te x=0,3 razy 100 dzielone przez 2,5 =12% -pozdrawiam