1. Jacek i Agata mają razem 24 lata. Za 6 lat Agata będzie miała 3 razy mniej niż Jacek. Ile lat ma Jacek, a ile Agata?
2. Mama i córka mają razem 32 lata. Za 14 lat mama będzie 2 razy starsza od córki. Ile ma lat mama, a ile córka?

UKŁADY RÓWNAŃ!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T15:51:29+01:00
1. x= wiek jacka
y= wiek agaty
x+y=24
y-6=x
2. x=wiek mamy
y=wiek córki
x+y=32
y+14=2x
2010-02-27T15:55:20+01:00
X- wiek Jacka
y Agaty

x+y = 24
x+6 =y

x+y = 24
x-y = 6

x+y+x-y = 24+6
2x = 30
x= 15

y = 24-15
y =9
Agata ma 9 a jacek 15

mama x
córka y
x+y = 32
x+14 = 2y


x= 2y i 14
y+2y -14 = 3

x= 2y - 14
3y = 19

y = 6
x = 3-6
mama ma 26 córka 6
2010-02-27T16:11:16+01:00
za 6 lat
x- jacek x+6
y- agata 3y+6
x+y=24
x+6=3y+6
x+y=24/*3
x-3y=0
3x+3y=72
x-3y=0
4x=72
x=18
18+y=24
y=6
jacek ma 18, agata 6

za 14 lat
x-mama x+14
y- córka 2y+14
x+y=32
x+14=2y+14
...

mama ma