2. Pasją Filipa są komputery. Filip wie, że elementarną jednostką informacji jest bit. Jeden bit informacji jest kodowany jedną z dwóch wartości 0 lub 1. Dwóm bitom odpowiadają cztery możliwości: 00, 01, 10, 11. Ile możliwości odpowiada trzem bitom?

3. Do pracowni komputerowej zakupiono 8 nowych monitorów i 6 drukarek za łączną kwotę 9400 zł. Drukarka była o 300 zł tańsza niż monitor. Oblicz cenę monitora i drukarki.

5. Drzewa liściaste zajmują powierzchnię 40000 m2. Wyraź tę powierzchnię w km2, arach i hektarach.

2

Odpowiedzi

2010-02-27T16:09:02+01:00
3.
8x + 6(x - 300)= 9400
14x - 1800 = 9400|+1800
14x = 11200 | :14
x = 800

x - cena monitora
x - 300 - cena drukarki

5.
40000m2 = 0,04km2
40000m2 = 400arów
40000m2 = 4 ha

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:24:03+01:00
2. Trzem bitom odpowiada 8 możliwości:
000, 001, 010, 011, 100, 110, 101, 111

3.
a - cena monitora w zł
a - 300 - cena drukarki w zł

8a + 6(a - 300)=9400
14a-1800=9400
14a=11200
a=800 zł
800 - 300=500 zł

Odp: Cena monitora wynosi 800 zł, a drukarki 500 zł.

5.
1 km=1.000 m
1 km²=1.000.000 m²
40000m²÷1.000.000=0.04 km²

1 a=100 m²
40000 m²÷100=400 a

1 ha=10000 m²
40000m²÷10000=4 ha

3 5 3