Odpowiedzi

2010-02-27T16:05:14+01:00
Trzeba skorzystać z prawa zachowania masy czyli masa substratów jest równa masie produktów
C+2PbO=2Pb+CO2
12g+446g=414g+44g
x =88g
x=24g-C


24g+892g=828g+88g
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T18:26:43+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MC=12u
mCO2=12u+2*16u=44u
mPbO=207u+16u=223u
C + 2PbO---->2Pb + CO2
12g C----------44g CO2 (dane z reakcji)
xg C------------88g CO2 (dane z treści zad.)
x=12*88/44
x=24g C (węgla)

2*223g PbO----------44g CO2 (dane z reakcji)
xg PbO------------88g CO2 (dane z treści zad.)
x=446*88/44
x=892g PbO (tlenku ołowiu(II))