Określ części mowy w zdaniach ( każde słowo po kolei ma być określone ).
a) Napisze doskonale sprawdzian z języka polskiego.
b) Bardzo lubię przyjaznych i radosnych ludzi.
c) Na parkingu przed blokiem stoi 6 nowoczesnych aut.
d) Podłoga i sufit były wyjątkowo brzydkie.

2

Odpowiedzi

2010-02-27T16:04:51+01:00
A) czasownik,przysłówek,rzeczownik,rzeczownik,przymiotnik.
b) przysłówek,czasownik,przymiotnik,spójnik,przymiotnik, rzeczownik.
c)przyimek,rzeczownik,przysłówek,rzeczownik,czasownik,liczebnik,przymiotnik,rzeczownik.
d) rzeczownik,spójnik,rzeczownik,czasownik,przysłówek,przymiotnik.
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:07:14+01:00
A) czasownik, przysłówek, rzeczownik, zaimek, rzeczownik, rezczownik
b)przysłówek, czasownik, przymiotnik, zaimek, przymiotnik, rzeczownik
c)zaimek, rzeczownik, przysłówek, czasownik, liczebnik, rzeczownik
d)rzeczownik, zaimek, rzeczownik, czasownik, przymiotnik, przymiotnik.
14 4 14