1) Kobieta zdrowa, której ojciec był chory na hemofilię ma dzieci ze zdrowym mężczyzną. Jakie jest prawdopodobieństwo urodzenia dziecka chorego ?

2) U myszy czarne zabarwienie dominuje nad brązowym.m Skrzyżowano czarną heterozygotyczną mysz z myszą brązową, Jakie otrzymano potomstwo?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T16:02:35+01:00
Jedno z czworo dzieci (25%)urodzi się chore (chłopczyk).
Myszy będzie 50%-czarnych i 50%-brązowych.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:05:04+01:00
Zad1. P: Xd XD x XD Y
F1: XdXD, XdXD, XDY, XdY
1/4=25% chorych

zad2; P: Aa x aa
F1: Aa, Aa, aa, aa
50%czarnych 50%brązowych