Podczas mrożnej zimy uczniowie planowali urządzić lodowisko na boisku szkolnym. ma ona kształt prostokąta o wymiarach 24 m i 35 m. na kazdy metr kwadratowy uczniowie planowali wlac 40 litrów wody. woda maiła być dowożona cysterną o pojemności 5000 litrów.
ile litrów wody uczniowie planowali wylać na całe boisko?
ile najmnie razy musiała by przyjechać cysterna,aby całą potrzbną wode.
zapisz wszystkie obliczenia.
prosze o pomoc i z gory dzięki!;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T15:59:25+01:00
P=a*b
P=24*35
P=840(m)kwadratowych

840*40=33600l.
33600:5000=6,72

Odp.Uczniowie planowali wylać 33600l na całe boisko
Najmnniej musiałaby cysterna przyjechać 7 razy
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T16:00:42+01:00
24*35=840m2
a wiec na 1m2 potrzeba 40 to na 840*40=33600l
33600:5000=6.72 cysterny xD
ale pamietaj ile ich musi byc czyli 7!! bo nie przyjedzie ci 6.72 cysterny ;P
1 5 1
2010-02-27T16:01:31+01:00
1) pole boiska: P=a*b
p=24m*35m=840m²
ilość wody wylanej na boisko : 840m²*40l=33600l

odp.: uczniowie planowali wylać 3360 l wody na boisko.

2) 33600÷ 5000=6,72≈7
odp.: cysterna musi przyjechać 7 raz.


jeśli pomogłam proszęę o najj ;*
1 1 1