Odpowiedzi

2010-02-27T16:02:45+01:00
6 dm3 CO= x at
22,4= 12,04*10^23at

x=3,225*10do23 at

3,225*10do23= x dm3
24,08*10^23 at nh3 = 22,4

x=3 dm3 NH3
19 3 19
2010-02-27T16:10:58+01:00
Witaj
1 cząsteczka NH3 składa się z 4 atomów
1 cząsteczka CO składa się z 2 atomów
N - liczba Avogadro
22,4dm3 CO.....................2N atomów
6dm3...............................x
--------------------------------------------------
x = 2N*6dm3/22,4dm3 = 0,536 N atomów

22,4dm3 NH3.....................4N atomów
y..................................0,536 N
-------------------------------------------------
y = 3 dm3 NH3 zawierają tyle samo atomów, ile 6dm3 CO

........................pozdrawiam







19 3 19
ktoś mi powie co to jest 22,4?
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T18:13:02+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

Cząsteczka CO zawiera 2 atomy, więc:
22,4dm3 CO---------2*6,02*10^23 at.
6 dm3 CO------------x at.
x=6*2*6,02*10^23/22,4
x=3,23*10^23 at.

Cząsteczka NH3 zawiera 4 atomy, więc:
22,4dm3 NH3---------4*6,02*10^23 at.
x dm3 NH3------------3,23*10^23 at.
x=22,4*3,23*10^23/4*6,02*10^23
x = 3dm3 NH3 

29 3 29
ktoś mi powie co to jest 22,4?