Za 150 biletów do kina łącznie zapłacono 1780 zł. Bilet dla dorosłych był po 16 zł każdy , a dla uczniów po 12 zł. Ile biletów kupiono dla dorosłych a ile dla uczniów ?

Kolejne:

Z młyna do piekarni jest 150m . Ile to centymetrów na planie w skli 1:5000?

3

Odpowiedzi

2010-02-27T16:02:36+01:00
X + (x +4) = 1780
2x = 1780 - 4
2x = 1776
x = 888
888:12=74
150- 74 = 76
Odp: Kupiono 74 bilety dla uczniów i 76 biletów dla dorosłych
zad 2
1:5000
1cm na mapie to 50m
150m:50m=3
odp: Ta odległosc na planie wynosi 3cm
3 4 3
2010-02-27T16:10:22+01:00
X- ilość biletów dla dorosłych
y- ilość biletów dla uczniów
16x +12y=1780
x+y=150
i mamy ukł. równań
y=150-x
16x+12(150-x)=1780
16x+1800-12x=1780
4x=-20
x=-5
zatem w zadaniu jest błąd , bo ilośc biletów nie może być ujemna, sądzę iż pomyliłaś się w cenie którą zapłacono za bilety.

2. skala 1:5000
1cm-5000cm
1cm-50m
skoro do młyna jest 150 m to odległość na mapie ozn. jako x
x cm -150m
1cm - 50m
z proporcji wychodzi że x=3
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:19:30+01:00
150-liczba wszystkich biletów.
1780- cena, którą zapłacono za wszystkie bilety.
16 zł- cena biletu dla dorosłych
12 zł- cena biletu dla uczniów
z- liczba biletów które kupiono dla dorosłych
y liczba biletów ktore kupiono dla uczniów

z+y=150
16z+12y=1780

z=150-y
16×(150-y)+12y=1780

z=150-y
2400-16y+12y=1780

z=150-y
-16y+12y=1780-2400

z=150-y
-4y=-620/÷(-4)

z=150-y
y=15,5

z=150-15,5
y=15,5

z=134,5
y=15,5

Zadanie rozwiązane poprzez układ równań.Musisz sobie dorysować z boku klamerkę.



zad.2
150m- odległość
150m=1500 cm
mapa w skali 1:5000
4 4 4