Odpowiedzi

2010-02-27T21:49:59+01:00
-4,8/(-2)+(-1/2)x4/5=2,4+ (-0,4)=2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T22:00:54+01:00
Zad 1
(-4,8 przez -2)+ (-1/2 razy 4/5)=2,4 + (-2/5)= 24/10 - 4/10=20/10=2

zad 2
a) 0,8 + (-8,4) : a = -2,2
(-8,4): a =-3 I razy a/ (-3)
(-8,4):(-3)=a
a=2,8

b) 1/2 - (1,2 * 5/12 - a) : 1/8 = 1,3
1/2 -(1-a):1/8 = 1,3
1/2 - 1/8 + a/8= 1,3 I razy 8
4-1+a=10,4
a=10,4-3
a=7,4

c)1 4/5 : [(-1,7) + 3,6 * a] = -3,6
14/5 : [(-1,7) + 3,6 a]= -3,6 I razy [(-1,7) + 3,6 a]
14/5= -3,6 razy [(-1,7) + 3,6 a] I /-3,6
(14/5):(-3,6)=(-1,7) + 3,6 a
(- 7/9) + 1,7=3,6a
83/90=3,6a I /3,6
83/324=a