Działka ma kształt prostokąta którego szerokość wynosi 24 m a długość jest 2 razy większa. na kwiaty i warzywa przeznaczono 80% powierzchni działki, a pozostałą część na pasiekę. ile metro kwadratowych działki przeznaczono na pasiekę?zapisz wszystkie obliczenia.
ratunku i z góry dzięki za pomoc.;)

3

Odpowiedzi

2010-02-27T16:03:40+01:00
Szer-24m
dł- 24m*2=48m
Pole działki: 24*48=1152mkwadratowych
1152mkwadratowych * 80%=1152mkw.*0,8=924,6-pole na kwiaty i warzywa
1152Mkw.-924,6=227,4mkw.-pasieka
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:04:26+01:00
24*2=48

p=a*b
p=24*48
p=1152m(kwadratowych)

1152*80% =921,6m(kwadratowych)
1152-921,6=230.4m(kwadratowych)
Odp:Na pasięke przeznaczono 230,4 m kwadratwych
1 5 1
2010-02-27T16:06:54+01:00
Pole powierzchmi dzialki
24 m x 48m=1152 m kw
48m bo 2 razy większa 2x24= 48m

80% z 1152m kw =8/10x 1152=912,6 m kw
912,6 m kw przeznaczono na warzywa

1152 m kw - 912,6 m kw=239,4 m kw
odp na pasiekę przeznaczono 239,4 m kw

ta / kreska to dzielenie
jeżeli coś nie jasne to proszę pisać
1 1 1