Odpowiedzi

2010-02-27T16:04:04+01:00
Ciało tonie w cieczy jeśli siła wyporu jest mniejsza od ciężaru ciała
czyli też inaczej gęstość ciała większa od gęstości cieczy w której tonie
3 2 3
2010-02-27T16:05:41+01:00
Ciało tonie, jeżeli siła wyporu jest mniejsza od siły ciężkości.
34 4 34
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:10:01+01:00
Z warunków pływania ciał wynika że gdy:
Ciało tonie jeżeli siła wyporu (skierowana do góry) jest mniejsza od siły ciężkości (skierowanej w dół)
Fw < Fc
Ważną rolę odgrywa tutaj gęstość ciała , która wpływa na siłę ciężkości bo:
Fc = m×g
a
m = ρ × V
więc im większa gęstość tym większa siła ciężkości
3 3 3