Odpowiedzi

2010-02-27T16:11:40+01:00
Odpowiedź: 9

1620/180 = 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:46:33+01:00
Wzór ogólny jest (n-2)*180°,
gdzie n to liczba boków.!

jeśli ten wielokąt ma 1620°, to trzeba zadanie zrobić ,,od tyłu"

(n-2)*180° = 1620°
180n - 180 * 2 = 1620
180n - 360 = 1620 /+360
180n = 1980 //10
18n = 198 //18
n = 11
a więc ten wielokąt ma 11 boków.

spr. (n-2)*180°
(11 - 2) * 180° = 9 * 180° = 1620°

Odp. Wielokąt wypukły, który ma sumę miar kątów równą 1620°, to 11-kąt, który ma 11 boków.