Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T16:17:23+01:00
Glistą można się zarazić jedząc nie domyte owoce i warzywa, które były nawożone ludzkimi fekaliami lub pijąc zanieczyszczoną wodę. Po prostu należy wyżej wymienionych czynności unikać.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:17:25+01:00
Choroba pasożytnicza przewodu pokarmowego. Człowiek zaraża się przez przypadkowe spożycie wody lub pokarmów zanieczyszczonych inwazyjnymi jajami glisty oraz przez przeniesienie jaj do ust na zabrudzonych rękach, wraz z nie gotowanymi warzywami i owocami z ogródków nawożonych odchodami ludzkimi.
Przede wszystkim należy przestrzegać zasad higieny osobistej oraz higieny żywienia.Trzeba starannie myć warzywa i owoce spożywane w stanie surowym, unikać zanieczyszczenia ziemią produktów spożywczych.Pić należy jedynie przegotowaną wodę. Koniecznie trzeba myć ręce przed jedzeniem, po skorzystaniu z toalety, każdorazowo po zabawie małych dzieci z rówieśnikami.
1 5 1
2010-02-27T16:24:49+01:00
Do zakażenia glistnicą dochodzi wskutek spożycia jaj pasożyta,najczęściej z zanieczyszczonym pokarmem(brudna woda,niedomyte warzywa,owoce.Przed zakażeniem się glistą ludzką uchronić się można stosując się do podstawowych zasad higieny oraz przez niestosowanie ludzkich fekaliów(odchodów) do nawożenia ziemi.

pozdrawiam serdecznie:)