PILNE!!!! STR 165 zad 30 PODRĘCZNIK!!!! PILNE!!!!! PILNE!!!!!!!

30.Wykonaj działania.

a) 6(x-4)-2
b) 2(x+1)-3(x-1)
e) 2(3a+b)-2(a-b)
f) 1/2(4x-4)-2x
g) x(x-1)-3(x do potęgi drugiej -3)
h) 5a(a-3)-3a(a-5)
i) 3x(x+1/3y)-2y(1/2x-1/2)

PROSZE O SZYBKĄ ODPOWIEDZ!!! DAM NAJ XD!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T16:20:31+01:00
A) 6(x-4)-2
6x-24-2
6x-26

b) 2(x+1)-3(x-1)
2x+2-3x+3
-x+5

e) 2(3a+b)-2(a-b)
6a+2b-2a+2b
4a+4b

f)½(4x-4)-2x
2x-2-2x
-2

g) x(x-1)-3(x²-3)
x²-x-3x²+9
-2x²-x-9

h) 5a(a-3)-3a(a-5)
5a²-15a-3a²+15a
2a²

i) 3x(x+⅓y)-2y(½x-½)
3x²+xy-xy+y
3x²+y



16 4 16
2010-02-27T16:30:15+01:00
A) 6(x-4)-2=6x-24-2=6x-26
b) 2(x+1)-3(x-1)=2x+2-3x+3=-x+5
e) 2(3a+b)-2(a-b)=6a+2b-2a+2b=4a+4b
f) 1/2(4x-4)-2x=2x-2-2x=-2
g)x(x-1)-3(x² -3)=x² -x-3x² +9=-2x² -x+9
h) 5a(a-3)-3a(a-5)=5a² -15a-3a² +15a=2a²
i) 3x(x+1/3y)-2y(1/2x-1/2)=3x²+xy-xy+y=3x²+y
16 4 16