Odpowiedzi

2010-02-27T16:24:31+01:00
Z większą dokładnością mierzy ten co ma węższą rurkę, rozszeżalność cieplna ciał (rtęci) przy tych samych tem tyle samo rtęci o tyle samo się rozszeży a ponieważ węższa rurka to bardziej się podniesie słupek.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:26:11+01:00
Dokładniejszy jest ten węższy.
Większa temperatura powoduje wzrost objętości.
Objętość to wysokość słupka rtęci razy pole podstawy.
Czyli im jest szersza podstawa przy takim samym wzroście objętości, tym mniej będzie rósł słupek rtęci.

V = S*h

Oczywiście dzięki węższej rurce, czyli mniejszej podstawie, otrzymujemy większe zmiany wysokości, a przecież to dzięki wysokości mierzymy temperaturę :)
2 5 2