Odpowiedz;
1.Co to jest chrest.?
2.Wymień główne części Mszy Świętej.
3.Co to jest Komunia Święta.??
4.Podaj nazwę najważniejszego momentu Mszy świętej.
5.Kiedy pan Jezus ustanowił sakrament eucharystii i kapłaństwa.?
6.Co to jest Trójca święta.?
7.Wymień ewanelistów
8.Ile pierwszych piątków miesiąca należy odprawić, aby bez przeszkody pójsć do nieba.?
9.Co to jest Pismo Święte?
10.Pismo świete dzieli sie na.;
11..Podaj trzyt znane cuda wg Ewangelii.
Proszę o jak najlepsze odpowiedzieć bo muszę odpowiedzieć na część pytań a mam kartkówkę i chcę jak najlepiej wypaść.;dd

2

Odpowiedzi

2010-02-27T16:27:38+01:00
1. chrzest to sakrament wprowadzający do kościoła, odpuszcza grzech pierworodny dziedziczony po Adamie i Ewie.
3. Komunia św. to przeistoczony chleb w ciało Pana Jezusa i wino w krew.
4. Przeistoczenie
5. W Wielki Czwartek
6. Trójca Św. to Bóg Ojciec, Syn Boży i Duch Św.
7. Mateusz, Marek, Łukasz, Jan
8. 9
10. Stary i Nowy testament
11. Rozmnożenie chleba , przemienienie wody w wino na weselu w Kanie Galilejskiej, wskrzeszenie Łazarza
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:32:55+01:00
1.Sakrament chrztu daje po raz pierwszy człowiekowi łaskę uświęcającą, a tym samym gładzi grzech pierworodny. Jeśli człowiek dorosły przyjmuje Chrzest, to wówczas gładzi wszystkie grzechy przed chrztem popełnione.
2. Główne części Mszy Św. to: 1) Ofiarowanie; 2) Przemienienie; 3) Komunia Św.
3.Komunia Święta jest przyjęciem do swojego serca prawdziwego Jezusa Chrystusa pod postacią chleba, czyli białego opłatka.
4. najważniejszy moment Mszy Św to ten gdzie wino przemienia się w krew Chrystusa, a chleb w ciało Chrystusa
5. w Wielki Czwartek
6. "jeden Bóg istniejący w trzech Osobach i jednej substancji, Ojciec, Syn, i Duch Święty"
7. łukasz, marek, mateusz i jan
8. 9
9. Pismo Św inaczej Biblia:jest właściwie zbiorem wielu ksiąg. Kanon Biblii zawiera 66 ksiąg, jest więc w swej istocie prawdziwą księgą ksiąg.
10. dzieli się na nowy i stary testament.
11. 1. uzdrawianie chorych (uzdrowienie ślepego od urodzenia, głuchego, opętanego przez czarta, trędowatego itd.)
2. wskrzeszanie zmarłych (córki Jaira, młodzieńca z Naim, Łazarza) 3. wypędzanie diabłów z opętanych

mam nadzieje ze pomoglam ;d