8) W trójkącie prostokątnym jeden z kątów ostrych stanowi ⅚ miary kąta pełnego. Oblicz miary kątów ostrych tego trójkąta.
9) W trójkącie równoramiennym kąt przy podstawie ma miarę 35°. Oblicz miary pozostałych kątów tego trójkąta.
10) Każdy kolejny kąt wewnętrzny trójkąta jest o 30° większy od poprzedniego. Jaki to trójkąt ?

3

Odpowiedzi

2010-02-27T16:33:09+01:00
9. 180(stopni) - 35(stopni) = 145(stopni)
145(stopni) - 35 (stopni) = 110(stopni)

czyli kąty przy podstawie mają po 35 (stopni) a kąt u góry 110(stopni)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:34:39+01:00
8) 5/6*360=300
360-300=60

180-(90+60)=30

Katy:
90
60
30

9) 35*2=70

180-70=110

Kąty:
35
35
110

10)
x-30
y-60
z-90
Jest to tr. prostokątny

1 5 1
2010-02-27T16:34:57+01:00
8)⅚ kąta pełnego =45
następny kąt ma 45 i 90
1 kąt- 45
2 kąt- 45
3 kąt-90
9)35+35=70
180-70=110
1 kąt- 35
2 kąt- 35
3kąt- 110

10) jest to trójkąt prostokątny o kątach 30, 60 90
1 5 1