Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:36:05+01:00
Dżdzownice zjadają glebę z zawartymi w niej szczatkami organizmów roślinnych i zwierzęcych. Powoduje to przemieszanie i napowietrzenie gleby, a takze użyżnienie jej wydalinami tych zwierząt, bogatymi w związki azotowe. Dlatego tez dzdzownice odgrywaja niezmiernie ważną rolę w formowaniu i utrzymaniu żyznych gleb.

mam nadzieje ze pomogłam :)
^^
31 4 31
2010-02-27T18:05:54+01:00
Dżdżownice zjadają ziemię,w której znajdują się szczątki organiczne np.spróchniała kora drzewa,pozostałości po liściach,owadach zwierzętach.Do tego jeszcze spulchniają ziemie kopiąc"korytarze".To samo jest z wazonkowcami.

pozdro;)
25 3 25