Pitogras zapytany o liczbę uczniów uczeszczających do jego szkoły odpowiedział:połowa uczniów studiuje matematykę,czwarta część muzykę,siódma część milczy,a oprócz nich są tam trzyt kobiety.a jak ty myślisz ilu tam było uczniów ?? rozwiązać równaniem:-)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:37:21+01:00
X:ilość uczniów
½x:matematyka
¼x:muzyka
¹/₇x:milczy
reszta:3 kobiety

x=½x+¼x+¹/₇x+3
x=¹⁴/₂₈x+⁷/₂₈x+⁴/₂₈x+3
x=²⁵/₂₈x+3
x-²⁵/₂₈x=3
³/₂₈x=3 |*28
3x=84 |:3
x=28

Było 28 uczniów.
2010-02-27T16:40:25+01:00
X=½x+¼x+1/7x+3
x=14/28x+7/28x+4/28x+3
x=25/28x+3
x-25/28x=3
3/28x=3 /÷3/28
x=3×28/3
x=28