Aby obliczyć,ile przekątnych posiada wielokąt,należy pomnożyć liczbę jego boków przez liczbę o 3 od niej mniejszą i otrzymamy wynik podzielić przez 2.
a)zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego,ile przekątnych ma wielokąt o n bokach.
b)oblicz,ile przekątnych ma trzydziestokąt.Proszę pomużcie ale muszę mieć to jeszcze dziś

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:43:21+01:00
A)
n(n-3)/2
b)
30(30-3)/2=
=30razy27/2=
=810/2=
=405

nie wiem czy to jest dobrze
2010-02-27T16:44:31+01:00
A]n=ilość boków
x=ilość przekatnych

x=[n(n-3)]:2
b]
n=30

x=[30(30-3)]:2=(30×27):2=810:2=405 ma przekatnych