Polarnicy wyznaczyli na Antarktydzie nowy teren do badań klimatu.Ma on kształt kwadratu, którego obwód jest dwa razy większy od obwodu starego terenu badawczego w kształcie prostokąta wynoszącego 12 m.Ile metrów ma bok tego kwadratu? Narysuj rysunek pomocniczy i zaznacz na nim dane zadania.

3

Odpowiedzi

2010-02-27T17:00:11+01:00
12m- stary bwód tereny
12m*2=24m- nowy obwod terenu
12m:4=3m-bok
P=2a+2b
24=2*3+2b
24=6+2b
24-6=2b
18=2b /:2
b=9m-dłuższy bok
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T17:06:09+01:00
12 *2=24
24:4=6
Bok kwadratu ma 6m.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T19:54:59+01:00
Pole kwadratu= 12 x 2=24[m]
24:4= 6[m]

Bok tego kwadratu wynosi 6m.