Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T17:07:28+01:00
Wywiad z Ferdynandem Magellanem.
Witam państwa! Dziś mam zaszczyt przeprowadzić wywiad ze wspaniałym człowiekiem i odkrywcą- Ferdynandem Magellanem.
Ja: dzień dobry. Chciała bym zadać panu kilka pytań dotyczących pana życia i podróży.
FM:Postaram się na wszystkie odpowiedzieć.
Ja:Ile pan miał lat gdy został pan paziem na dworze królewskim?
FM:Miałem 12 lat. Na dworze królewskim nie byłem tylko paziem,ale kontynuowałem naukę.
Ja:Jakie przedmioty pan najbardziej lubił?
FM: Moimi ulubionymi przedmiotami były geografia i historia.
Ja: Ile pan miał lat kiedy pierwszy raz wypłyną w morze?
FM: Miałem 25 lat i świetnie się bawiłem.
Ja:Co pana skłoniło do opłynięcia świata?
FM:Nie wiem. Może chęć poznania przygód i udowodnienia czegoś ludziom.
Ja:Nie bała się pan sztormów i tego, że już może pan nie wrócić?
FM: Oczywiście, że się obawiałem sztormów, ale byłem na nie przygotowany. Podróż była lepsza niż się spodziewałem. Było mała sztormów- stąd nazwa Ocean Spokojny.
Ja: Co było pana najlepszą przygodą w życiu?
FM: No właśnie podróż dookoła świata. W czasie rejsu przeżyłem niezapomniane chwile. Nigdy nie zapomnę tej wyprawy.
Ja: Dziękuję panu za udzielenie wywiadu.Było mi bardzo miło.Dziękuję.
1 4 1
2010-02-27T17:26:27+01:00
Wywiad jest o pierwszej odkrytej witaminie B1 przez Kazimierza Funka
-Dzień dobry
-Dzień dobry
-Chciałabym z panem przeprowadzić wywiad o odkryciu witaminy do gazety pt:"Mała odkrywczość a taka wielka".Czy bym mogła zadać panie Kazimierzu parę pytań.
-Tak możesz.
-No to wiedz zaczynamy.
Gdzie pan Kazimierzu pracował.
-No ,więc tak pracowałem jako lekarz w wiezieniu.
-Co Pana w tej pracy zadziwiło?
-Kiedy więźniów wypuszczano na chodzenie po placu,dostawiały takie dziwne ruchy a w tamtych czasach ludzie w wiezieniu nie mieli takiego dobrego jedzenia jedli otręby,po paru dniach zauważyłem że kury jedli to samo co ludzie z wiezienia i tez takie mieli same odruchu.
-I co Pan wtedy zrobił?
-Napisałem wtedy po lekarzy z innych wiezień i mówili że nic takiego nie zauważyli.Kiedy postałem odpowiedz byłem bardzo zadziwiony,ale za parę dni napisałem jeszcze. Czekałem na odpowiedz kiedy przyszła napisali że 3 wiezieniach były takie dziwaczne odruchy a w jednym nic takiego nie zauważono.
-Czy p.Kazimierzu robiłeś jakieś doświadczenia w tej sprawie?
-Tak.Siedziałem nad tą sprawą długo lat i wynikło że w otrębach samych nie było witamin i że ludzie mieli brak witaminy B1 a w otrębach ryżowych były.
-Od czego się wzięła nazwa "witamina"
-Nazwa witamina wzieła się od vita czyli po łacinie życie i dodałem amina
-Dziękuje za przeprowadzony wywiad będę miała świetny wywiad
-Było mi miło
-Do widzenia
-Do widzenia
2010-02-27T17:26:52+01:00
Wywiad z Amerigo Vespucci

Witam! Dziś mam przyjemność przeprowadzić wywiad ze wspaniałym podróżnikiem Amerigo Vespucci.

J. - Witam chciałabym zadać Panu parę pytań dotyczących Pana podróży i życia.
A.V - Witam, mam nadzieję,że zdołam na wszystkie odpowiedzieć.
J. - O czym marzył Pan od najmłodszych lat?
A.V - Od najmłodszych lat marzyłem o dalekich podróżach.
J. - Co było Pana ulubionym zajęciem ?
A.V- Moim ulubionym zajęciem było kopiowanie map.
J. - Jakie przedmioty w szkole najbardziej Pan lubił?
A.V - Najbardziej lubiłem matematyke, geografie i historie.
J. - Co robił Pan po ukończeniu nauki ?
A.V - Po ukończeniu nauki zostałem kupcem, a później agentem domu bankowego sławnego florenckiego rodu Medyceuszów.
J. - W którym roku dkrył Pan ujście Amazonki i zbadał wybrzeże Brazyli ?
A.V - W 1500 r., gdy przyłączyłem się do wyprawy Vicenta Pinzona.
J. - Dziękuję, za poświęcenie mi czasu i udzielenie wywiadu.
A.V - Również dziękuję