Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-18T18:06:28+02:00
100x+4,5*5=10(4,5+x)
100x+22,5=45+10x
90x=22,5
x=0,25kg
11 4 11
2009-10-18T18:09:36+02:00
100g - 5g soli
4500g roztworu - x soli
100x=4,5*5
100x = 22,5 / :100
x= 225g



100g - 10g
4500g - x
100x=450g soli

450-225=225

Odp. nalezy dodac 225g soli.
11 3 11
2009-10-18T18:17:25+02:00
100g - 5g soli
4500g roztworu - x soli
100x=4,5*5
100x = 22,5 / :100
x= 225g
x= 2,5kg
10 3 10