Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T17:10:11+01:00
X-wiek mamy
y-wiek córki

4 (y + 5) = x + 5
3 (y + 10) = x + 10
4y + 20 = x + 5
3y + 30 = x + 10
x = 4y + 15
x = 3y + 20
4y + 15 = 3y + 20
y = 5

odp.Mama ma 35lat,a jej córka 5 lat.
3 5 3
2010-02-27T17:15:18+01:00
X - wiek córki
y - wiek matki

Układ równań:

3(x+10) = (y+10)
4(x+5) = (y+5)

3x+30 = y + 10
4x+20 = y +5

odejmujemy stronami i mamy:
-x +10 = 5
-x = -5
x=5

podstawiamy np do pierwszego:
3(5+10) = (y+10)
45 = y+10
y = 35
2 4 2