Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T17:12:29+01:00
Zestawienie dwóch cech, i.t.d., które są względem siebie podobne.
1 5 1
2010-02-27T21:03:13+01:00
Jest to wyrażenie językowe, figura stylistyczna składająca się z dwóch części porównywanych i wyrazu porównującego jak np. jak, jakby, na kształt
2010-02-27T22:17:49+01:00
Porównanie to jeden z elementów języka poetyckiego, środek artystyczny polegający na zestawieniu jednego zjawiska z drugim, podobnym. To drugie zjawisko pozwala wówczas pełniej, wyraźniej dostrzec lub zrozumieć pierwsze. Porównanie składa się z dwóch członów połączonych zwykle jednym ze słów: "jak", "niby", "na kształt", "niczym".