Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T18:45:35+01:00
Ponieważ komórka jajowa jest otoczona osłonką przejrzystą, która chroni przed wniknięciem kilku plemników. (W szczycie główki plemnik zawiera enzym, pozwalający przebić mu się przez tą osłonkę.)
2010-02-27T20:07:37+01:00
Tylko jeden dlatego że jest jedno miejsce do którego może wejść.Poza tym jeden wystarczy do zapłodnienia.
2010-02-28T00:47:18+01:00
1. wystarczy tylko jeden plemik bo ma 23 chromosomy i tym samym utworzy z komórką jajową diploidalną zygotę o 46 chromosomachl w przypadku kilku plemników dochodziłoby do mutacji.

2. kiedyś oglądałam ,,Było sobie życie"i tak był motyw, że plemnik dążący do komórki jajowej "otwiera" takie jakby wejściel mówiąc językiem biologicznym enzym zawarty w jego główce rozpuszcza błonę komórki jajowej; po wniknięciu plemnika ściana komórki jajowej staje się strasznie twarda i żaden inny plemnik nawet ze swoimi enzymami nie ma możliwości jej przebicia ;)