Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T18:12:43+02:00
Przeprowadził reformy wojskowe, m.in. powołał piechotę wybraniecką (1 żołnierz utrzymywany przez 20 chłopów z dóbr królewskich), ustanowił rejestr kozacki obejmujący Kozaków zaporoskich, pobierających żołd od Rzeczypospolitej i zobowiązanych do walki w armii polskiej, ustalił podział jazdy na ciężkozbrojną husarię, chorągwie kozackie i jazdę lekką.

wydaje mi sie że tutaj masz wszystko co szukałes/szukałas :)
Spisałeś z takiej strony co nie?? ;)
2009-10-18T20:31:05+02:00
Przeprowadził reformy wojskowe, m.in. powołał piechotę wybraniecką (1 żołnierz utrzymywany przez 20 chłopów z dóbr królewskich), ustanowił rejestr kozacki obejmujący Kozaków zaporoskich,oraz systemu podatkowego.
7 3 7