Zapisz odpowiednie wyrażenie algebraiczne i doprowadź je do najprostszej postaci.


Jest plac, na placu ptactwo się kłębi:

x wróbli, o 5 więcej gołębi.

Przyszedł pan z torbą pełną okruchów.

Jeden ptak uciekł w pierwszym odruchu,

Lecz zewsząd nowe sfruwają ptaki:

2x wróbelków, nawet 3 szpaki.

Gołębi stadko placyk pokryło.

Jest ich o dziesięć więcej niż było.

Jednak okruchy wnet się skończyły.

Szpaki natychmiast plac opuściły,

x wróbli także już odleciało.

Ile na placu ptaków zostało?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T17:32:20+01:00
X + x +5 - 1 + 2x +3 +10 -3 -x= 3x + 14


2010-02-27T17:43:09+01:00