Odpowiedzi

2010-02-27T17:36:50+01:00
Można za pomocą wody wapiennej- wtedy trzeba nalać ją do probówki i wstrząsnąć, pod wpływem dwutlenku węgla woda wapienna zmętnieje. Można też idąc za ciosem użyć łuczywka, które wprowadzone do probówki z dwutlenkiem węgla zwyczajnie zgaśnie.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T17:55:12+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Dwutlenek węgla można wykryć za pomocą wody wapiennej- wtedy trzeba CO2 wprowadzić do probówki z wodą wapienną i wstrząsnąć. Obserwujemy zmętnienie wody wapiennej.
CO2 + Ca(OH)2-------CaCO3 + H2O
2010-02-27T22:28:05+01:00
Do tlenku wapna palnego dodamy wodę. Wówczas otrzymamy wapno gaszone(mleko wapienne). Wapno uległo sedymentacji*. Następnie zlejemy klarowną ciecz znad osadu i otrzymamy wodę wapienną.

Tlenek wapnia + H₂O ----> wapno gaszone(woda wapienna)

Do wody wapiennej dodaj trochę powierza z płuc.
Woda pod wpływem powietrza z płuc - mętnieje.
Gazem, który powoduje mętnienie wody wapiennej jest tlenek węgla IV (dwutlenek węgla)

*sedymentacja - opadanie na dno cząstek ciała stałego
;] ;))