Podstawą graniastosłupa prostego jest trójkąt prostokątny o przyprostokątnych równych 5cm i 12 cm oraz przeciwprostokątnej 13 cm.
Oblicz objętość graniastosłupa, wiedząc, że jego wysokość jest o 2,5 cm dłusza od przeciwprostokątnej podstawy.

2

Odpowiedzi

2010-02-27T17:48:01+01:00
V=Ppodst*H
Ppodst=1/2*5*12
Ppodst=30cm²
H=13+2,5
H=15,5

V=30*15,5
V=465 cm³
Najlepsza Odpowiedź!
  • Annk
  • Początkujący
2010-02-27T17:50:07+01:00
V = Pp * hg
Pp =1/2 * a * h
a = 5cm
h = 12 cm
Pp = 1/2 * 5 * 12= 30 cm (kwadratowych)
hg = o 2,5 cm dłuższa od przeciwprostokątnej podstawy
przeciwprostokątna = 13 cm
hg = 13 + 2,5 = 15,5 cm
V = 30 * 15,5
V = 465 cm (sześciennych)

( * - znak mnożenia)