Odpowiedzi

2010-02-27T17:47:59+01:00
Jest to powodowane rodzajem ziemi w danym miejscu...
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T17:50:05+01:00
Ponieważ zależy to od temperaturt powietrza, rodzaju gleby, wilgotności czy klimatu.
W miarę oddalania się od równikaśrednia roczna temperatura powietrza maleje, lato staje się krótsze, a zima chłodniejsza. Z kolei odległość od moża wpływa na wilgotność, od której zależy wielkość opadów. Wymienione czynniki decydują o klimacie danego regionu oraz o składzie gatunkowym ekosystemów.