Odpowiedzi

2010-02-27T18:00:26+01:00
Ewangelisci sa dobrzy pomocni i oddani Bogu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T18:08:48+01:00
Mateusz
celnik z Kafarnaum, później apostoł Jezusa.Miał jeszcze drugie imię Lewi. Pochodził z Galilei. Był poborcą ceł i podatków w Kafarnaum. Mateusz napisał Ewangelię dla wyznawców judaizmu oraz dla chrześcijan, którzy nawrócili się z judaizmu.

Marek
Kuzyn św. Barnaby, towarzysz św. Pawła, a później św. Piotra.
Niewykluczone, że był synem Marii, przyjaciółki św. Piotra.Wiemy o jego pobycie w Rzymie wraz ze św. Piotrem i św. Pawłem
Marek został zamęczony ok. 68 roku.
Łukasz
Z zawodu był lekarzem. Był wiernym towarzyszem Pawła Apostoła, któremu towarzyszył w wielu podróżach misyjnych. Łukasz nie należał do grona dwunastu apostołów Jezusa.Około 50 r. n.e. miał przyjąć chrzest podczas podróży misyjnej św. Pawła Apostoła i zostać jego uczniem. Był razem z nim w Rzymie, Macedonii i Grecji.
Jan
Rybak znad jeziora Genezaret, uczeń Jezusa Chrystusa i najmłodszy apostoł. Urodzony prawdopodobnie w Betsaidzie syn Zebedeusza. powołany został przez Jezusa na ucznia wraz z Piotrem i Andrzejem w czasie wspólnego połowu ryb.

Mam nadzieję, że tyle wystarczy ;)