W dwóch naczyniach znajduje się woda. Jeżeli z pierwszego naczynia przelejemy do drugiego 6 l, to w obu naczyniach będzie tyle samo wody. Jeśli zaś z drugiego naczynia przelejemy do pierwszego 4 l, to w pierwszym będzie 2 razy więcej wody niż w drugim. Ile jest woda w każdym z naczyń.
Pilne.Bardzo proszę o pomoc.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T18:09:11+01:00
X-ilosc wody w pierwszym naczyniu
y-ilosc wody w drugim naczyniu
x-6=y+6
x+4=2(y-4)

x=y+12
y+12+4=2y-8

x=y+12
-y=-24

x=y+12
y=24

x=24+12
y=24

x=36
y=24
2010-02-27T18:09:37+01:00
1 naczynie-x
2 naczynie-y

x-6l=y+6l
x+4l=2y-4l

-x+6l=-y-6l
x+4l=2y-4l

10l=y-10l
y=0l

x-6l=0l+6l
x=12l

odp. W naczyniu pierwszym jest 12l, a w drugim 0.