Na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów drzemie, a jedna trzecia rozwiązuje krzyżówki. Wśród pozostałych sześciu słuchaczy pięć osób czyta książkę i tylko jedna studentka pilnie notuje. Ilu studentów jest obecnych na tym wykładzie?

Bardzo proszę o rozwiązanie!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T18:40:05+01:00
X - tyle jest razem studentów
x/2 - tyle śpi
x/3 - tyle rozwiązuje krzyżówki

x/2 + x/3 + 6 = x
3x + 2x + 36 = 6x
x = 36

jak masz pytania to pisz na pw
1 5 1
2010-02-27T19:20:05+01:00
X - szukana liczba
x - 1/2x - 1/3x = 6
x - 3/6x - 2/6x = 6
1/6x = 6
1x= 6*6
x - 36
Jest 36 studentów
1 2 1
2010-02-27T19:38:46+01:00
X-liczba studentów obecnych na wykładzie

½x+⅓x+5+1=x
³/₆x+²/₆x-x=-5-1
-⅙x=-6 /×(-6)
x=36

spr:½×36+⅓×36+5+1=18+12+5+1=36

Odp:Na wykładzie jest obecnych 36 studentów