Odpowiedzi

2010-02-27T18:36:21+01:00
Jak widać na rysunku, dłuższy bok dachu ma 12m, teraz liczymy krótszy:

liczymy go z pitagorasa, gdzie krawędź dachu to c,
a = 8m, b (czyli tak jakby wysokosc trojkata) 13m - 7m = 6m

c^2 = 8^2 + 6^2 = 64+36 = 100
c^2 = 100
c= 10

Pp = 10*12 = 120cm2

Odp: Powinien kupić rynne o średnicy 150mm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T19:05:32+01:00
Musimy najpierw obliczyć pole powierzchni dachu.
Potrzebne są nam do tego dwie długości.
Jedną mamy wynosi ona 12m.
Drugo obliczymy z twierdzenia Pitagorasa oznaczę ja literką c.
a+b=c
(8m)²+(13m-7m)²=c²
64m²+36m²=c²
100m²=c²
c=10m

Mamy już wymiary dachu teraz obliczymy jego pole powierzchni
P=12m×10m
P=120m²

Teraz odczytamy z tabelki średnicę rynny dla danego dachu.
Odp. Dla 120m² średnica rynny wynosi 150mm.
1 2 1