Odpowiedzi

2010-02-27T18:34:27+01:00
gatunek rośliny wieloletniej z rodziny astrowatych
LIŚCIE:
Liście zebrane w rozetę, głęboko pierzasto wcięte, podłużne, lśniące, nagie. Przez środek liścia biegnie główna żyła mleczna z mlecznym sokiem.
KWIATY:
Obupłciowe, języczkowe tworzące po jednym koszyczku na każdym głąbiku
OWOCE:
Szarego koloru, żeberkowane i pokryte brodawkami niełupki z długim dzióbkiem.Owoce zebrane są w owocostanie (dmuchawcu) tworzącym puszystą kulę, każde posiada niewielki, parasolowaty aparat lotny powstały z puchu kielichowego, zwiększający powierzchnię lotną. Mogą być przenoszone na bardzo dalekie odległości.
154 4 154
2010-02-27T18:36:23+01:00
Mniszek Leksarski nazywany jest również Mniszkiem pospolitym albo mleczem .

WYSTĘPOWANIE - Występuje na całym niżu i w niższych położeniach górskich. W Polsce jest bardzo pospolitym kwiatem .

ŁODYGA - Pusty w środku głąbik, początkowo wełniaście owłosiony, później gładki, zielony lub jasno brązowy.

PŁATKI - Płatki korony zrośnięte, jasnożółte lub złocistożółte.

OWOCE - Osiągając dojrzałość kwiatostan zmienia się w kulisty dmuchawiec.

LIŚCIE - Szarego koloru, żeberkowane i pokryte brodawkami niełupki z długim dzióbkiem .

KORZEŃ - Korzeń gruby, spichrzowy i długi, prosty, tworzący rozgałęzienia tylko w kamienistej glebie.
167 4 167
KORZEŃ - Korzeń gruby, spichrzowy i długi, prosty, tworzący rozgałęzienia tylko w kamienistej glebie.
?dobrze ?
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T18:40:02+01:00
Mniszek lekarski
gatunek rośliny wieloletniej z rodziny astrowatych.W Polsce jest rośliną pospolitą.Występuje na całym niżu i w niższych położeniach górskich.
- Liście są zebrane w rozetę, głęboko pierzasto wcięte, podłużne, lśniące, nagie. Przez środek liścia biegnie główna żyła mleczna z mlecznym sokiem.
- Kwiaty są obupłciowe, języczkowe tworzące po jednym koszyczku na każdym głąbiku. Okrywa koszyczka złożona z kilku szeregów jajowatych lub lancetowatych listków. Ich charakterystyczną cechą jest odginanie się w dół zewnętrznych listków okrywy w czasie kwitnienia. Płatki korony zrośnięte, jasnożółte lub złocistożółte. Osiągając dojrzałość kwiatostan zmienia się w kulisty dmuchawiec.
- Owoce są szarego koloru, żeberkowane i pokryte brodawkami niełupki z długim dzióbkiem (2–3 razy dłuższym od owocu). Owoce zebrane są w owocostanie (dmuchawcu) tworzącym puszystą kulę, każde posiada niewielki, parasolowaty aparat lotny powstały z puchu kielichowego, zwiększający powierzchnię lotną. Mogą być przenoszone na bardzo dalekie odległości.
-Nasiona roznoszone przez wiatr na duże odległości. Jedna roślina wydaje w ciągu roku ok. 3 000 nasion.
-Mniszek występuje na siedliskach otwartych: nieużytkach, łąkach, polach, trawnikach, w ogrodach. Roślina światłolubna i azotolubna, hemikryptofit. W górach występuje po regiel dolny.
246 3 246